محل تبلیغات شما

 

 

 

 

کار، کار نهادها نیست

واقعیت آن است که دولت اگرچه بزرگترین سرمایه‌گذار اجرایی کشور است اما سرمایه تنها نیاز فرهنگ‌سازی نیست. ضمن آن که دولت با ابعاد بزرگ و مشکلات عدیده‌ای که ذاتا با آنها روبروست، امکان تمرکز کافی بر مساله مهم و متوسعی به نام فرهنگسازی برای رونق تولید ملی و رونق مصرف تولیدات ملی ندارد. اصولا سازکار بازارها چندان قاعده‌پذیر نیست و نمی‌توان با پلاکارد و مصوبه و بخشنامه بر صنایع تولیدی و توزیعی تحکم و تصلب کرد. این بنگاه‌های مولد در شرایط دشوار اقتصادی با تنگناهای بسیاری روبرو هستند و با تمام توان خود سعی کرده‌اند سرپا بمانند. شرط انصاف نیست اگر در این شرایط با توسل به تحکم دولتی کار را بر آنان دشوارتر کرد. فرض اساسی ما در این یادداشت و البته واقعیت امر آن است که تحقق رونق ملی در حوزه اقتصادی و به ویژه تولید، توزیع و مصرف بیرون از توان دولت به عنوان ت‌گزار است. همه مباحث و متعلقات مربوط به این موضوع تحت تاثیر یک متغیر اصلی قرار دارند و پیش از هر چیز باید آن متغیر را تقویت کرد؛ متغیر اصلی مصرف» است. در واقع افزایش مصرف کالا و خدمات ایرانی نقطه عزیمت ما به سوی رونق تولید و توسعه اقتصادی است. مصرف، نیازها را برجسته می‌کند و همچنان که عالمان علم اقتصاد می‌دانند، نیازها خاستگاه اصلی تولید و رونق صنایع هستند. برخی معتقدند که فرایند مصرف بیش از ان که متاثر از الگوهای صرف اقتصادی باشد، متاثر از الگوهای روانی و ذهنی است. این نکته، اهمیت مصرف‌کننده و فضا مصرف کالا و خدمات را بین می‌کند. پس نقطه کانونی بحث را باید بر مصرف کننده متمرکز کرد.

چند راهکار برای رونق تولید

حمایت از کار و سرمایه ایرانی

نام گذاری سال ۱۳۹۸ از سوی رهبر

مصرف ,رونق ,تولید ,ملی ,اقتصادی ,دولت ,در این ,و رونق ,متغیر اصلی ,و خدمات ,مصرف کالا

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

پسر خوب